Technik Reklamy

TECHNIK REKLAMY – charakterystyka zawodu (symbol cyfrowy zawodu 333907)

Technik reklamy to osoba, która organizuje oraz prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych, a także prowadzi kampanie reklamowe. Ponadto, projektuje oraz wykonuje środki reklamowe.

Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik reklamy powinien być przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:

  • organizowania oraz prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych;
  • organizowania oraz prowadzenia kampanii reklamowej;
  • projektowania oraz wykonywania środków reklamowych.

Zadania technika reklamy:

  • tworzy, produkuje oraz sprzedaje usługi reklamowe,
  • przygotowuje oferty produktów i usług reklamowych,
  • prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych,
  • tworzy przekaz reklamowy,
  • wykonuje projekty reklamy,
  • organizuje i prowadzi kampanie reklamowe,
  • tworzy plan mediowy,
  • bada skuteczność i efektywność reklamy.

Technik reklamy powinien:

  • potrafić zarządzać pracą zespołu lub projektem,
  • posiadać nie tylko kompetencje twarde (specjalistyczne) w zakresie wiedzy oraz umiejętności, ale również wysokie kompetencje miękkie,
  • posiadać umiejętności społeczne i interpersonalne np. nawiązywania kontaktów, przekonywania i negocjowania,
  • być kreatywny,
  • nieustannie rozwijać się,
  • posiadać wrażliwość estetyczną i zmysł plastyczny,
  • być komunikatywny z racji bezpośrednich kontaktów z klientami.

Kwalifikacje i egzaminy w zawodzie technik reklamy:

Aby uzyskać tytuł technika należy zdać w trakcie nauki 2 egzaminy z zakresu kwalifikacji:

PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego

PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową

ZAWODY ZWIĄZANE Z REKLAMĄ:

  • specjalista do spraw reklamy – agent reklamowy, projektant grafiki (art designer),
  • projektant poligrafii specjalista do spraw marketingu i handlu,
  • specjalista do spraw public relations,
  • organizator usług sprzedaży internetowej,
  • telemarketer,
  • autor tekstów i sloganów (copywriter).

PRACA DLA TECHNIKÓW REKLAMY:

  • agencje reklamowe na stanowisku agenta reklamowego,
  • agencje public relations,
  • działy marketingu firm,
  • biura ogłoszeń i działy promocji,
  • studia graficzne,
  • agencje ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej,
  • własna firma.

STUDIA ZWIĄZANE Z REKLAMĄ

  • Grafika – (grafika projektowa, grafika artystyczna, fotografia, animacja komputerowa i strony www., projektowanie wnętrz
  • Dziennikarstwo i komunikacje społeczna (grafika komputerowa w mediach, dziennikarstwo prasowe i public relations
  • Marketing i zarządzanie