Technik Reklamy
TECHNIK REKLAMY – charakterystyka zawodu (symbol cyfrowy zawodu 333907)
Technik reklamy to osoba, która organizuje oraz prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych, a także prowadzi kampanie reklamowe. Ponadto, projektuje oraz wykonuje środki reklamowe.
Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik reklamy powinien być przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
- organizowania oraz prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych;
- organizowania oraz prowadzenia kampanii reklamowej;
- projektowania oraz wykonywania środków reklamowych.
Zadania technika reklamy:
- tworzy, produkuje oraz sprzedaje usługi reklamowe,
- przygotowuje oferty produktów i usług reklamowych,
- prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych,
- tworzy przekaz reklamowy,
- wykonuje projekty reklamy,
- organizuje i prowadzi kampanie reklamowe,
- tworzy plan mediowy,
- bada skuteczność i efektywność reklamy.
Technik reklamy powinien:
- potrafić zarządzać pracą zespołu lub projektem,
- posiadać nie tylko kompetencje twarde (specjalistyczne) w zakresie wiedzy oraz umiejętności, ale również wysokie kompetencje miękkie,
- posiadać umiejętności społeczne i interpersonalne np. nawiązywania kontaktów, przekonywania i negocjowania,
- być kreatywny,
- nieustannie rozwijać się,
- posiadać wrażliwość estetyczną i zmysł plastyczny,
- być komunikatywny z racji bezpośrednich kontaktów z klientami.
Kwalifikacje i egzaminy w zawodzie technik reklamy:
Aby uzyskać tytuł technika należy zdać w trakcie nauki 2 egzaminy z zakresu kwalifikacji:
PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową
ZAWODY ZWIĄZANE Z REKLAMĄ:
- specjalista do spraw reklamy – agent reklamowy, projektant grafiki (art designer),
- projektant poligrafii specjalista do spraw marketingu i handlu,
- specjalista do spraw public relations,
- organizator usług sprzedaży internetowej,
- telemarketer,
- autor tekstów i sloganów (copywriter).
PRACA DLA TECHNIKÓW REKLAMY:
- agencje reklamowe na stanowisku agenta reklamowego,
- agencje public relations,
- działy marketingu firm,
- biura ogłoszeń i działy promocji,
- studia graficzne,
- agencje ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej,
- własna firma.
STUDIA ZWIĄZANE Z REKLAMĄ
- Grafika – (grafika projektowa, grafika artystyczna, fotografia, animacja komputerowa i strony www., projektowanie wnętrz
- Dziennikarstwo i komunikacje społeczna (grafika komputerowa w mediach, dziennikarstwo prasowe i public relations
- Marketing i zarządzanie